The boundaries of dichotomous analysis in the study of the prerequisites accident during the flight training of cadets and ways of applying the generalized ratings

Ю.Н. Шмелев, Ю.В. Грищенко, В.Д. Гуленко

Abstract

 This article is devoted to the question of determination of reasons of aviation incidents, when flying composition accomplishes errors. Dichotomy approach and inzhenerno-psikhologicheskaya estimation of flying activity is considered.

References

Циркуляр ИКАО. Сборник материалов «Человеческий фактор», №7. Изучение роли человеческого фактора при авиационных происшествиях и инцидентах (Cir 240), 1993. – 78 с.

Грищенко Ю. В. Исследование подходов определения причин ошибок летного состава в авиапроисшетвиях / Ю. В. Грищенко, В. Д. Гуленко // Електроніка та системи управління. – 2006. – № 4(10). – C. 135 – 140.

Грищенко Ю. В. Розробка перспективних програм та методик підготовки пілотів на комплексному тренажері літака з використанням процесного підходу / Ю. В Гри-щенко, О. І. Варченко, В. Д. Гуленко // Вісник НАУ. – 2007. – № 3 – 4 (33). – С. 90 – 95.

Хохлов Е. М. Процессная концепция производства полётов и её фундаментальное значение для развития авиации СНГ // ISSN 0235-5000. Проблемы безопасности полётов / Е. М. Хохлов, Аль-Аммори Али, Ю. В. Грищенко, Е. П. Шкурко // Науч.-техн. журн. – М.: ВИНИТИ. – 2008. – № 1. – С. 16 – 26.

Хохлов Е. М. Анализ границ применения факторных процедур ИКАО и перспективы развития новых процедур или обеспечения безопасности труда авиаспециалистов комплексным анализом процессов // Проблемы охраны труда и окружающей среды: сб. науч. тр. – К., 1986. – С. 72 – 76.

Full Text: PDF